joi, 14 februarie 2013

Jurnal de organizare. Pasul 2: Detaliază


Am promis că voi reveni cu impresii, concluzii...
Cât despre stabilirea priorităților, vă mărturisesc că am un oarecare sentiment de stabilitate... o siguranță că sunt pe drumul cel bun și că e un început care mă va ajuta să devin mai organizată, mai înțeleaptă în ceea ce privește gestionarea timpului. DAR știu că greul de abia acum începe, și anume să acționez conform acestor priorități. 

Ceea ce îmi propun în urma stabilirii priorităților este să mi le scriu pe o hârtie (click aici pt. printabile) și să le lipesc pe interiorul unei uși de dulap în bucătăie

Aș vrea să trec la pasul al doilea în organizarea mea. Îl voi numi: Detaliază. De ce? Pentru că este etapa în care am stat cu prioritățile în față și am încercat să le iau pe rând, pe fiecare în parte și să-mi propun anumite lucruri care să mă ajute pe mine ca să mențin corect lista de priorătăți. Pffffiiiuuu, complicat vorbesc la ora asta!!! Să dau un exemplu, ca să înțelegeți și voi ce îndrug eu aici :))) Eu L-am pus în cap de listă pe Dumnezeu. Atunci când detaliez îmi propun ca zilnic să am părtășie personală cu Dumnezeu, un timp de rugăciune și citire a Bibliei (click aici dacă nu ai acasă o Biblie). Apoi îmi propun ca seara înainte de culcare să avem acel timp în familie în care să citim împreună cu copilașii Biblia și să ne rugăm.

Și așa am făcut cu fiecare prioritate în parte: am scris-o separat și am detaliat. Iată câteva din însemnările mele, poate vă vor fi de folos (nu le scriu pe toate, că sunt personale... chiar nu aș vrea să știți ce îmi propun cu privire la soțul meu :))))

1. Dumnezeu
  • părtășia personală
  • post
  • părtășia cu familia
2. Soțul meu
  • o dată pe lună ieșire doar noi doi
  • ... etc... 
3. Copiii noștri
  • „porția de răbdare” 
  • o dată pe săptămână ieșire cu întreaga familie
  • sâmbăta - activități în familie
  • ... etc...
4. Treburi gospodărești

- mâncare
  • Atenție! Fă meniul săptămânal!
  • Cumpărături pentru toată săptămâna - sâmbăta dimineața
  • Când gătesc? luni (pentru luni și marți), miercuri (pentru miercuri, joi și vineri), sâmbătă (pentru sâmbătă și duminică). De reținut: felul II se păstrează, la congelator dacă este pregătit pentru a fi folosit după două zile (de ex miercurea pentru vineri).
  • Atenție! Micul dejun pentru copii chiar dacă e foarte devreme: iaurt natur + un fruct + ceva diferit în fiecare zi (ou, pâine cu brânză și salată verde, pâine cu unt și gem sau miere, pastă de ficat, de soia, etc.)
  • Prânzul: mâncare caldă în fiecare zi: felul I și felul II
  • Cina: diverse, în funcție de ce am prin frigider :)
- curățenie
  • curățenia zilnică 
  • curățenia săptămânală
  • curățenia casei pe zone 
- spălat
  • luni dimineața
- călcat

5. Eu

Vreau să am grijă de:

- credința mea
  • citirea zilnică a Bibliei
  • rugăciune
  • post
  • implicare în lucrarea lui Dumnezeu: lucrarea cu femeile, diferite proiecte în ajutorarea celor în nevoi, etc. 
- sănătatea mea
  • 2 căni mari de apă în fiecare dimineață pe stomacul gol
  • cel puțin 2 l de apă zilnic
  • sportul de dimineață
  • culcarea la cel târziu ora 00:00
  • analize pentru toată familia o dată pe an (luna februarie)
  • control mamar și ginecologic o dată pe an
  • relaxare o zi pe săptămână - sâmbăta este zi de relaxare în familie

- inteligența mea
  • citirea unei cărți (în fiecare dimineață câteva pagini)
  • scriere pe blog
  • scriere de articole 
  • scriere... nu vă spun unde... un proiect mare de-al meu care este la stadiul de... vis :)
- frumusețea mea
  • toaleta de dimineață - „Fii frumoasă în fiecare zi” ;)
  • sportul de dimineață
  • înfumusețarea săptămânală
  • Atenție la haine - „Fii frumoasă și îngrijită oriunde și oricând” chiar și la cratiță :))

6. Home „bussiness” (MadeBy Oana, RoKids Stuff)

7. Alte activități


3 comentarii:

Anonim spunea...

Imi place organizarea propusa de tine ...ma bine spus care o aplici...Eram intr-un impas....diferitele proiecte ale mele,familia, munca...Am facut un CONTROL mai adanc organizarii mele...si spre surprinderea mea...am rezolvat...mersi...

oana p. spunea...

Daniela, mă bucur că ți-a fost de folos postarea... și eu am fost în impas când au intervenit mai multe proiecte. O femeie are multe provocări în viață și trebuie să se împartă în multe și diverse direcții, însă trebuie să ne oprim puțin și să studiem amănunțit situația. Vom găsi resursele necesare în noi însene, căci Dumnezeu ne-a dat ceea ce putem duce. Nu uita: „Pot totul în Hristos care mă întărește”... e versetul meu din studenție, iar tu poate îți amintești că îl aveam în camera de la cămin pe perete... :) Te pup cu drag!

Toma Tantica spunea...

Ma bucur asa de mult ca gasesc si un Dumnezeu in tot ceea ce faci,chiar ma inspiri!