marți, 21 mai 2013

Provocarea de 30 zile - Nu strig la copii



Provocarea cea mai mare din viață pentru mine este aceea de a avea răbdare cu năzdrăvanii mei... recunosc (sper să nu se supere când vor crește) și vor răsfoi blogul mamei lor. Sunt minunați! Dumnezeu se folosește de ei ca să mă țină în dependență de El, să mă modeleze, să mă șlefuiască. Prin ei, Dumnezeu mă învață ce înseamnă răbdarea, dragostea necondiționată, dăruirea, slujirea... Mulțumesc copiii mei dragi, mărgăritare scumpe ale vieții noastre, vă iubim!

Cine este părinte nu se poate să nu înțeleagă ce scriu eu aici. Chiar dacă ești cel mai liniștit om și copiii te-au moștenit și sunt cuminți și docili... măcar o dată tot au reușit ei să te enerveze taaaaare de tot. Dacă este așa, are rost să citești mai departe... dacă nu... poți muta pe altă pagină, acest articol nu îți este de folos. Acest articol este pentru cei care se transformă din când în când într-o tornadă  :)))) Problema este că tornada distruge și lasă prăpăd în urmă... Așa suntem și noi atunci când lăsăm mânia și nervii să iasă din noi...

Iată câteva lucruri pentru a ne ajuta să nu mai strigăm la copiii noștri:

1. STOP! Oprește-te și recunoaște că ai nevoie de o schimbare.
2. Decide să începi chiar AZI, chiar ACUM schimbarea.
3. Fă din aceasta o PRIORITATE.
4. Stabilește un OBIECTIV măsurabil. De ex: 30 de zile fără să strig la copii, 10 zile să vorbesc doar calm cu ei, etc.
5. ÎMPĂRĂȘEȘTE obiectivul tău cu familia sau prietenii tăi. Aceasta te va  ajuta în procesul de schimbare. Nu este ușor să faci publică decizia ta... e chiar jenannt poate să recunoști unele obiceiuri rele... Dar este un act de curaj! Eu de pildă, am spus familiei despre asta, vă spun și vouă... chiar atașez o numărătoare inversă pe blog, le-am spus copiilor ca atunci când strig au voie să bată de două ori din plame și să ridice mâna sus spunând „Stop la strigat!”. Le-am spus că au voie să facă acest lucru chiar și atunci când sunt foarte nervoasă sau supărată.

Aș putea încheia cu un logo care să cuprindă toate ideile de mai sus:
Stop! Nu striga! Gândește! Continuă calm!

Mult succes, aștept comentariile voastre, ca să împărtășiți cu noi obiceiurile pe care vreți să le înlocuiți.

P.S.  Este a patra zi de când nu am ridicat vocea la copii. Asta a fost de încălzire :)))) Urmează provocarea de 30 de zile, care va fi afișată non-stop pe blog, sub forma unei numărători inverse. Vezi coloana din dreapta!

3 comentarii:

adina s. spunea...

buna.imi place tare mult ideea ta!si eu sunt o mamica a doi copilasi(fetita-1 an si 4 luni si baietel-2 ani si 11 luni)tare nazdravani si plini de energie :)si uneori mi-e greu sa ma abtin sa nu strig la ei.recunosc:am o problema si de ceva vreme si eu am inceput sa incerc sa rezolv problema si sa vorbesc calm cu ei fara sa ridic tonul deloc.ma rog Domnului mereu sa ma ajute caci fara El nu putem face nimic,nu ne putem schimba singuri.
Domnul sa iti dea si tie putere si sa ne ajute sa ne schimbam ca sa putem fi un exemplu bun pentru copiii nostri!

oana p. spunea...

Adina, multumesc pentru comnentariul tau! Stiu ca e greu, insa ma bucur ca primul pas spre schimbare l-ai facut: recunoasterea. Ai recunoscut ca e ceva gresit si ca trebuie schimbat. Nu uita ca putem totul prin Cristos care ne intareste, El este Cel care da binecuvantarea peste toate planurile noastre. Te invit cu drag impreuna cu mine in aceasta provocare de 30 de zile sa nu ma strigam la copiii nostri, sa avem puterea de a le vorbi calm. Te astept sa revii pe blog. Fii binecuvantata tu, copiii tai si intreaga familie!

oana p. spunea...

Adina, am infiintat un grup pe facebook, "Provocarea de 30 de zile: NU STRIG LA COPII". Se doreste sa fie un grup in care mamele sa se sustina unele pe altele si sa impartaseasca experienta lor; daca vrei sa intri... te asteptam cu drag, iata link-ul: https://www.facebook.com/groups/381252431979704/