vineri, 25 mai 2012

Vinerea mea secretă (Cum ne organizăm timpul II)


     A fost odată ca niciodată o fată și un băiat. S-au iubit și s-au căsătorit. Aveau timp unul pentru celălalt și desfășurau diverse activități. Au avut 1, 2, 3, etc copii. Dintr-odată timpul lor a dispărut. Serviciu, mâncare, curațenie, scutece, haine, facturi, nopți nedormite, plânsete, certuri între copii...
   
     Vi se pare scenariul cunoscut??? Cred că fiecare dintre voi, dragile mele, care aveți copii, dacă sunteți sincere cu voi însevă recunoașteți și voi că de când s-au născut copiii, timpul parcă a dispărut. Să nu mă înțelegeți greșit, asta nu înseamnă că nu ne bucurăm de copilașii noștri sau că sunt o povară! Nicidecum! Ei sunt darurile noastre minunate din partea lui Dumnezeu pentru fiecare familie, sunt diamante neprețuite de care trebuie să ne îngrijim, să le șlefuim și să investim timp și energie pentru că aceasta este responsabilitatea noastră de părinți.

     Și pentru că un copil implică timp și energie... atunci parcă timpul pe care îl aveam odată... a dispărut. Plimbări lungi nocturne cu soțul de mână, seri romantice, dimineți de sâmbătă lenevind... o amintire??? Acum trebuie totul planificat ca să ai timp pentru toate, dar nu deznădăjdui dacă simți că nu mai ai timp deloc pentru tine. Eu cred că se poate rezolva cu ambiție, determinare, organizare și... evident... hărnicie...

     Acest articol este, de fapt, o continuare a articolului „Cum să ne organizăm timpul”, sper că vă va fi de folos. Să știți că nu am uitat de articolul promis despre cum îmi organizez treburile peste săptămână, dar trebuia să vă împărășesc despre vinerea mea secretă, ca să înțelegeți de ce îmi împart eu săptămâna așa.

     Iată cum am procedat noi, ca să ne recăpătăm activitățile trecute.  Am încercat la început să ne lăsăm marțea liber ca să ieșim în oraș, să petrecem timp în familie, cu copiii... Apoi copiii au mers la grădiniță și ce zi liberă era marțea când trebuia să te trezești ca să ajungi la timp, să-i pregătim pe copii? Așa că am stat și ne-am gândit: de luni până vineri sunt zile de lucru, serviciu, etc., apoi sâmbăta pliiiiină pentru treburile casei, curățenie, mâncare, iar duminica la biserică. Ca apoi, de luni să o iei de la început.

     Atunci am hotărât să avem o zi liberă pe săptămână, sâmbăta. Noi credem că este foarte important să ai o astfel de zi în care să nu te streseze nimeni, să o petreci cum vrei: poate acasă cu copiii, poate în oraș, poate la picnic, poate în parc, poate ai chef să lenevești până târziu. Deci, să aveți o zi pe săptămână doar pentru voi și familia voastră, neapărat să încercați și voi, o să vedeți cât de bine vă va face acest lucru, atât vouă, cât și copiilor voștri.  

     Am hotărât să ne punem deoparte o zi pentru familie... dar cu sfințenie... Cum așa? Păi uite așa: la fel cum duminica este cu sfințenie Ziua de odihnă, ziua pe care o dedicăm lui Dumnezeu, tot așa cu sfințenie ne-am propus sâmbăta să fie ziua noastră pentru familie. Nu este o hotărâre oarecare, ci ne ținem cu sfințenie de acest lucru, pentru că avem nevoie de o zi în care să ne reîncărcăm bateriile, ca să putem face față stresului de peste săptămână, ca să putem realiza multele treburi care ne așteaptă.

     Iată cum fac eu, ca să putem avea sâmbăta liberă. Apelez la... vinerea mea secretă, cum o numesc eu... Ooooo, pentru mine vinerea este cheia succesului. De ce? Pentru că pentru mine este una din marile descoperiri ale vieții. Mai în glumă, mai în serios... dar chiar așa este... veți vedea în cele ce urmează de ce. În această zi îmi fac toate treburile casei pentru ca să putem avea sâmbăta liberă. Și când zic toate, mă refer la mâncare pentru weekend și curățenia săptămânală.

     Iată cum decurge ziua mea de vineri.
  • Mă trezesc și îi pregătesc pe copii să meargă la grădiniță, pe cel mare și cel mijlociu... cel mic e încă acasă până la toamnă.
  • Imediat ce pleacă, mă apuc repede de treabă ca să profit de timpul în care ei sunt plecați.
  • Caut să-i dau „de lucru” celui mic, ca să fie ocupat.
  • Îmi pun muzică  (dă click aici ca să găsești o mulțime de radiouri de toate genurile) și încep curățenia. Întotdeauna îmi propun ca până vin copiii să termin etajul casei, ca să-i pot culca la amiază și eu să continui curățenia jos. Deci, măturat, aspirat, spălat pe jos, șters praful sus în camerele copiilor este prima etapă. 
  • Deschid geamurile larg și las să se aerisească bine camerele, iar copiii abia așteaptă să vadă ce curățenie a făcut mami în camerele lor.
  • După ce termin etajul, trec la bucătărie până vin copiii de la grădiniță și pregătesc mâncarea, pentru că de obicei sunt flămânzi la amiază. Are mama trei feciori plus 1. Deci... la mine când am patru bărbați flămânzi (3+1) în casă... vă dați seama, nu? Dragii de ei că-i iubesc așa de mult, Domnul să mi-i țină sănătoși!
  • După ce terminăm masa de amiază, copiii merg la culcare și eu iar profit de timpul acesta. Termin curățenia de jos, exceptând bucătăria.
  • Mă retrag la bucătărie și fac mâncare pentru weekend. Poate că unele dintre voi veți zice: „Cum? Și nu ai mâncare proaspătă duminica???” Vă asigur că nu e nici o diferență între mâncarea făcută de vinerea sau de sâmbăta. Are exact același gust, fără să simt o oboseală sfâșietoare... Deci fac mâncare: de obicei aperitiv, supă, felul II și desert (click pe Tort cu cremă de iaurtsau Prăjitură cu paharul”). Pentru mai multe idei pentru mâncare dă click pe Mixer de ingrediente”.
  • Dacă între timp se trezesc copiii, deja este ora la care e și Marius acasă și are grijă de ei.
  • După ce termin cu mâncarea, curăț și bucătăria și... gata sunt.
  • Mai urmează partea care îmi place mult: pe programul din carnețelul meu scrie „Time 4U”. Știți ce înseamnă acest lucru? Timpul în care mă relaxez și mă fac frumoasă. Îmi place ca în weekend să fiu aranjată... să mă simt bine în pielea mea. În acest sens vă recomand să citiți postările scrise anterior, și anume:
     Așa decurge ziua mea de vineri și pentru mine și ai mei dă rezultate foarte bune. Multe dintre voi veți zice „Tu faci tot??? Dar soțul meu aspiră, spală, face de mâncare...” Eu, dragile mele... prefer să am sâmbăta minunată petrecută cu ai mei dragi. E logic. Am 2 variante:
  • Sâmbătă: curățenie și mâncare cu soțul meu, împărțindu-ne treburile
  • Sâmbătă: timp minunat petrecut împreună cu soțul și copiii 
     Vă dați seama că apelez la vinerea mea secretă, ca să ne putem bucura sâmbăta!!!

     Așadar, la sfârșitul zilei de vineri, când copiii dorm, îi mulțumesc Domnului că m-a ajutat să-mi termin toate treburile. Mă gândesc cu bucurie că mâine va fi o zi în care nu avem nimic de făcut... facem ce ne dorim, nu ce trebuie!!! De obicei îmi place să avem o atmosferă frumoasă în weekend, așa că apelez uneori la un tort, alteori la un decor sfecific... totul ca să ne simțim cât mai bine împreună, să ne bucurăm și să simțim binecuvântarea de a ne avea unii pe alții, să ne simțim fiecare prețuiți și iubiți.

     La final de zi, când totul e „așa cum am plănuit”, mă uit în jur și zâmbesc la gândul zilei de mâine... abia aștept!!!   I just loooooooove my family!!!

oana p.

7 comentarii:

Nelly T. spunea...

minunat articol, l-am asteptat :) Maine ma voi organiza sa avem si noi sambata doar pentru familie, sa vedem daca ne va reusi!

oana p. spunea...

Merită, să știi!!! Vei vedea ce benefică este o zi doar pentru familie, iar luni te rog să-mi scrii cum te simți la început de săptămână... vei fi cu bateriile încărcate și vei fi bucuroasă că ai petrecut un weekend minunat cu dragii tăi...
Îți doresc spor la treabă! Atenție, ai scris că mâine te organizezi, dar azi trebuie să te organizezi, că azi e vineri...
Aștept cu nerăbdare să-mi scrii pe blog rezultatele, te pup, gogpodino!!!

Anonim spunea...

Am citit articolul tau dar dilema mea e mare,vineri vin de la lucru la ora 4 si ca de obicei vinerea e cea mai grea zi la serviciu si crede-ma as dori enorm de mult sa am sambata cu familia mai ales ca sotul meu lucreaza noaptea si cand vin eu cu copii acasa el e plecat la lucru si cand vine el acasa noi dormim si acelasi lucru dimineata.Sunt asa de obosita vinerea ca tot ce pot face e comanda o piza sau mancam resturile din frigider.Duminica e zi de biserica si sambata e singura zi cand treburile casei trebuiesc facute....offff.Ai vreun sfat pt. mamicile care lucreaza?

oana p. spunea...

Recunosc, era bine de specificat că se aplică mai mult femeilor casnice, îmi pare rău că ți-e așa de greu, Domnul să te ajute! Mă voi gândi la o soluție, până atunci poate reușești să faci măcar o parte din treburi vinerea, iar restul în prima parte a zilei de sâmbătă. Dacă te ajută și soțul, vei reuși să termini până la amiază, ca apoi să aveți măcar după masa petrecută în familie... Hai, că vei reuși!!! Ținem legătura, pa!

Anonim spunea...

esti o scumpa! Ma bucur oridecite ori am timp sa intru pe acest blog chiar daca se intimple FOAAAAAAAARTE rar, insa ma rog sa iti dea Domnul intelepciune si putere in continuare si sa fii o incurajare si pentru alte femei care iti citeste blogul.
Veronica.

oana p. spunea...

Mulțumesc din suflet pentru încurajări, Veronica, mă bucur că îți folosește blogul meu, Domnul să fie cu tine!

Anonim spunea...

In sfarsit, te-am gasit!!... Foarte bune sfaturi si practice.Si pentru mine, sambata insemna doar curatenie si mancare + pregatirea pt. duminica, haine de calcat si altele numai relaxare si timp cu familia, nu. Pana intr-o zi cand, coplesita de toate, am zis: "De ce trebuie sa le fac sambata pe toate???" Si am inceput sa fac o parte din treburi de vinerea.Si e tare bine...Acum o sa incerc sa transform si eu sambata intr-o zi petrecuta cat mai creativ cu sotul si copilasii. Multumim pentru tot ce impartasesti cu noi! Ma inspira si ma insufletesc ideile tale, si felul tau de a fi...Domnul sa te binecuvinteze cu intelepciune pe mai departe! Silvia Popa.